Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

MENU
Znajdź wydarzenie wybierz odbiorcę, miejsce oraz rodzaj wydarzenia, które Cię interesuje
Masaż Shantala - ZAPISY (07-02-2018)


Pierwsze spotkanie 7 lutego godz. 11.00 filia GOK Lesznowola w Mysiadle, ul. Topolowa 2

 

 

KONSPEKT SEMESTRALNYCH WARSZTATÓW

 MASAŻU SHANTALA

kobiet w ciąży, niemowlaków, rodziców

POŁĄCZONE Z ZAJĘCIAMI PEDAGOGICZNO- PIELĘGNACYJNYMI

Termin: luty - czerwiec 2018 r.

Prowadząca:

Pedagog, masażystka, certyfikowany Instruktor masażu Shantala z długoletnim doświadczeniem: Ewa Kaczmarczyk nr tel. 531 956 073.

Kurs ma na celu:

· naukę techniki masażu Shantala.

· udzielenie informacji na tematy pedagogiczno-pielęgnacyjne „Kompetentny rodzic’’.

· nawiązanie kontaktu emocjonalnego z dzieckiem.

· stworzenie ciepłej i miłej atmosfery podczas masażu.

 

Co nam będzie potrzebne do spotkania?

· dziecko :) (lub lalka),

· ręczniki małe i duże (w razie potrzeby mata),

· oliwka dla dzieci.

 

LUTY

Zajęcia organizacyjne

  1. Zapoznanie się instruktorki masażu Shantala z rodzicami i dziećmi.
  2. Historia masażu Shantala.
  3. Określenie grupy docelowej, czyli, dla kogo masaż?
  4. Zalecenia i przeciwskazania w masażu.
  5. Zalety masażu Shantala.
  6. Rola dotyku w rozwoju dzieci.
  7. Zadbanie o wygodną pozycję. 
  8. Demonstracja i omówienie masowanych części ciała.
  9. Omówienie propozycji tematów pedagogiczno-pielęgnacyjnych oraz ustalenie ich kolejności.

Masaż twarzy.

1. Przypomnienie przeciwskazań do masażu Shantala.

2. Demonstracja techniki wykonywania masażu twarzy dziecka.

3. Wykonanie masażu przez mamy, ojców, opiekunów.

4. Demonstracja nabytych umiejętności przez chętnych uczestników.

5. Omówienie tematu:

6. Poznawanie świata przez zmysły (lub innego tematu zaproponowanego przez rodzica).

Utrwalenie techniki masażu twarzy.

1. Przypomnienie przeciwskazań do masażu Shantala.

2. Demonstracja techniki wykonywania masażu twarzy dziecka.

3. Wykonanie masażu przez mamy, ojców, opiekunów.

4. Demonstracja nabytych umiejętności przez chętnych uczestników.

5. Omówienie tematu: Poród, karmienie (lub innego tematu zaproponowanego przez rodzica).

 

Masaż rąk.

1. Przypomnienie przeciwskazań do masażu Shantala.

2. Demonstracja techniki wykonywania masażu rączek dziecka.

3. Wykonanie masażu przez mamy, ojców, opiekunów.

4. Demonstracja nabytych umiejętności przez chętnych uczestników.

5. Omówienie tematu: Opieka, pielęgnacja, kąpiel dziecka od narodzin (lub innego tematu zaproponowanego przez rodzica).

 

MARZEC

Utrwalenie techniki masażu rąk.

1. Przypomnienie przeciwskazaniach do masażu Shantala.

2. Demonstracja techniki wykonywania masażu rączek dziecka.

3. Wykonanie masażu przez mamy, ojców, opiekunów.

4. Demonstracja nabytych umiejętności przez chętnych uczestników.

5. Omówienie tematu: depresja a dobry nastrój, (lub innego tematu zaproponowanego przez rodzica).

 

Masaż klatki piersiowej.

1. Przypomnienie przeciwskazaniach do masażu Shantala.

2. Demonstracja techniki wykonywania masażu klatki piersiowej dziecka.

3. Wykonanie masażu przez mamy, ojców, opiekunów.

4. Demonstracja nabytych umiejętności przez chętnych uczestników.

5.Omówienie tematów: Rola ojca w czasie ciąży i po porodzie.

6.„Pierwsza Wielkanoc” – rozmowy na temat więzi rodzinnych, pokarmy, jakie dzieci mogą spożywać w danym miesiącu życia.

Utrwalenie techniki masażu klatki piersiowej.

1. Przypomnienie przeciwskazaniach do masażu Shantala.

2. Demonstracja techniki wykonywania masażu klatki piersiowej dziecka.

3. Wykonanie masażu przez chętne mamy, ojców, opiekunów.

4. Demonstracja nabytych umiejętności przez chętnych uczestników.

5.Omówienie tematu: Fizjoterapia w oczach eksperta Pawła Zawitkowskiego (lub innego tematu zaproponowanego przez rodzica).

 

KWIECIEŃ

Masaż brzucha i nóg.

1. Przypomnienie o przeciwskazaniach do masażu Shantala.

2. Demonstracja techniki wykonywania masażu brzucha i nóg dziecka.

3. Wykonanie masażu przez mamy, ojców, opiekunów.

4. Demonstracja nabytych umiejętności przez chętnych uczestników.

5. „Mamo, tato, co Ty na to?” Paweł Zawitkowski i przyjaciele (lub innego tematu zaproponowanego przez rodzica).

 

Utrwalenie techniki masażu- brzuch i nogi.

1. Przypomnienie o przeciwskazaniach do masażu Shantala.

2. Demonstracja techniki wykonywania masażu twarzy dziecka.

3. Wykonanie masażu przez mamy, ojców, opiekunów.

4. Demonstracja nabytych umiejętności przez chętnych uczestników.

5. Omówienie tematu: Kontynuacja „Mamo, tato, co Ty na to?” Paweł Zawitkowski i przyjaciele (lub innego tematu zaproponowanego przez rodzica).

 

Nauka masażu pleców.

1. Przypomnienie o przeciwskazaniach do masażu Shantala.

2. Demonstracja techniki wykonywania masażu pleców dziecka.

3. Wykonanie masażu przez mamy, ojców, opiekunów.

4. Demonstracja nabytych umiejętności przez chętnych uczestników.

5. Omówienie tematu: Sposoby spędzania czasu z niemowlakiem- karty pracy czarno- białe, słuchanie muzyki i śpiew, czytanie wierszy … (lub innego tematu zaproponowanego przez rodzica).

 

MAJ

Utrwalenie techniki masażu pleców.

1. Przypomnienie o przeciwskazaniach do masażu Shantala.
2. Demonstracja techniki wykonywania masażu pleców dziecka.Wykonanie masażu przez mamy, ojców, opiekunów.
3. Demonstracja nabytych umiejętności przez chętnych uczestników.
4. Omówienie tematu: Sposoby spędzania czasu z niemowlakiem- na podstawie przykładowych metod- Montessori, Glenn’ a Domana, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, teatralne animacje.

 

Gimnastyka niemowlaka.

1.Czy każdy może ćwiczyć?

2.Demonstracja gimnastyki.

3.Chętni rodzice ćwiczą z dzieckiem / lalką.

4.Omówienie tematu: Sposoby spędzania czasu z niemowlakiem- ćwiczenia logopedyczne
i bobomigi.

Masaż Shantala.

1.Demonstracja masażu Shantala przez rodziców.

2.Omówienie tematu: „Motanie w chusty’’.

Rozdanie dyplomów.

1.Rozdanie dyplomów.

2.Podsumowanie i wnioski z omawianych tematów.

 

CZERWIEC

Wymiana doświadczeń.

  1. Sukcesy i problemy podczas masażu.
  2. Rozmowy na wybrane tematy przez rodziców.
  3. Fragmenty masażu dla dorosłych.