Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

MENU
Znajdź wydarzenie wybierz odbiorcę, miejsce oraz rodzaj wydarzenia, które Cię interesuje
Wycieczki edukacyjne i kulturoznawcze UTW (28-11-2018)

Studenci lesznowolskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku poszerzają swe horyzonty nie tylko podczas wykładów stacjonarnych ale również zwiedzając ważne i ciekawe miejsca. Zapraszamy do zapoznania się z relacjami z wyjazdów, o których opowiada Państwu poniżej p. Joanna Zielińska - Koordynator UTW.

WYCIECZKA DO SIEDLEC

We środę 28 listopada 2018 r. seniorzy z UTW w Lesznowoli wybrali się na wycieczkę do Siedlec. Jak się okazało to niewielkie miasto ma interesującą historię, kilka pereł architektonicznych z "małym Louvrem", Jackiem i przepiękną katedrą na czele.

Prowadzeni przez przewodnika po owianym mrozem mieście rozmyślaliśmy czy obrazy, które ostatnimi czasy sprowadzają w te strony wielkie rzesze fanów El Greco są tak spektakularne jak "Ekstaza św Franciszka", pokazana nam przed laty w Zamku Królewskim w Warszawie.

Posileni obiadem regionalnym i słodkim poczęstunkiem wyruszyliśmy w 2 grupach do Muzeum Diecezialnego gdzie niczym warowni wnętrz pełnych cennych rekwizytów strzegł roztropny strażnik. Energnicznym ruchem otwarte drzwi stanowiły zaproszenie do klimatyzowanego wnetrza z obrazami. Po latach stanęliśmy przed dziełami Mistrza. Wizja i wykonanie zapierały dech, a mu czekaliśmy na przewodnika.

Magia miejsca i ogromna wiedza o. proboszcza sprawiła, że zwiedzanie stało się ogromna
przyjemnością. Z ogromną radością zobaczyliśmy dostępne zbiory i wysłuchaliśmy szybkich opisów dotyczących eksponatów muzealnych.

Mimo porządnego ataku zimy, która dała nam się odczuć w kościach wszyscy wrócili zadowoleni i zadziwieni ile ciekawostek kryją "takie" Siedlce. Cudze chwalicie - Siedlec nie znacie!